KLSK - K BERCHEM SPORT
SK Londerzeel Berchem Sport

Scheidsrechter Vergoote is de kluns van de middag

Lange tijd had SK uitzicht op een puntendeling waarop het, gezien het verloop van de wedstrijd en het aantal kansen langs beide kanten, zeker recht had. In de slotminuut legde scheidsrechter Vergoote, na een onschuldig duel, de bal op de stip. Van Kruyssen nam het cadeau in dank aan en zette de strafschop feilloos om. Scheidsrechter Vergoote liet een aantal flagrante overtredingen blauw-blauw en had blijkbaar alleen de kaarten in petto voor Londerzeel. Daardoor mist Sander Van Eyk de trip naar Bocholt en is er geen verdiend eerherstel voor onze rood-blauwen, na de toch wel halve miskleun van vorige week op het veld van Grimbergen.

Het duurde vrij lang tot we het eerste gevaar konden noteren, maar de eerste echte doelkans was wel een puntgave mogelijkheid om de score te openen, maar Lkoutbi trapte onbesuisd over. SK was allerminst onder de indruk van de reputatie van de Antwerpenaars en lieten op de parking goed voetbal zien. Van Kruyssen trapte eerst naast en even later voorlangs. Van Eyk omspeelde doelman Appels maar kon dan niet goed besluiten. Rust 0-0

Hairemans zorgde voor de eerste dreiging na de koffie. Appels tikte in extremis een knappe vrijschop van Lkoutbi over de lat. SK geloofde in zijn kansen en Lkoutbi zette een Messiaense dribbel op, omspeelde 4 Antwerpenaars en werd dan aangetikt. De bal ging niet op de stip en scheidsrechter Vergoote wuifde alle protest weg. De mooiste aanval van de match was Londerzeels getint en werd opgezet door Rijmenams via tussenstation Lkoutbi werd De Boeck enig mooi afgezonderd voor doel, maar de youngster pegelde onbesuisd in het zijnet. Van Dessel met een kopbal en Hairemans op vrijschop, zetten Sulmon aan het werk. De ingevallen Vits zette drie bezoekers in de wind en bediende Rijmenams maar zijn pegel zoefde net over de dwarsligger. En dan de slotminuut ... Hairemans ging na een licht contact met De Boeck tegen de grond en scheidsrechter Vergoote wees nu wél naar de stip. Van Kruysse zette makkelijk om (0-1).

Door de nederlaag van Thes op het veld van Boom zijn de Antwerpenaars wel opnieuw volop titelkandidaat. De manier waarop is veelzeggend.

89' Van Kruyssen (0-1)

Van Eyk (3), Rijmenams (1)

Ploeg: Sulmon, Van den Broeck, Snoeys, Degroodt (58' Cloetens), Vangrunderbeek, Stoclet, Rijmenams, Dellevoet, Lkoutbi (78' Vits), Van Eyk, De Boeck