K OLYMPIA SC WIJGMAAL - KLSK
Olympia Wijgmaal SK Londerzeel

Verdiende puntendeling

Een bijzonder sterk en moeilijk te bekampen SK heeft op het veld van het 3de geklasseerde Wijgmaal een punt kunnen meepakken nadat het bijna de hele tweede helft met tien diende verder te spelen, na de rode kaart van Michel Goffin Fernandez.

Trainer Hilaerts diende zijn verdediging om te gooien door de gele schorsing van Oliver De Groodt en de kwetsuren van zowel Morias als El Maimouni. Youngster Niels Van den Bossche depaneerde dan maar op linksachter. De thuisploeg probeerde SK meteen bij de keel te knijpen maar verder dan een poging van Ferrari kwamen de blauw-witten niet. Even later had SK dé kans om de score te openen, maar de hoek was te scherp voor Aalhoul om in het lege doel te deponeren. Op tegenaanval had Nzinga de kans maar hij besloot overhaastig naast. De thuisploeg kwam goed weg wanneer een schot van Van Belle via Vanherberghen bijna in Eigen doel verdween. Bij de daaropvolgende hoekschop van Dellevoet werd de kopbal van Nzinga van de lijn geveegd. De thuisploeg kwam net voor de pauze op voorsprong. Een schot van Bongiorno verdween via een Londerzeelse voet voorbij een kansloze doelman Jasper Otte (1-0).

Al vrij snel na de koffie kwam SK verdiend op gelijke hoogte: Teirlinckx kopte een hoekschop van alweer Dellevoet tegen de touwen (1-1). Het moment voor scheidsrechter De Couvreur om in actie te schieten. Wanneer Michel Goffin Fernandez zijn mannetje in de wind zette, ging hij neer in het strafschopgebied. De Couvreur beoordeelde dit als een schwalbe en presenteerde de Londerzeelse middenvelder prompt zijn tweede gele kaart. SK mocht dus met een man minder de wedstrijd verder spelen. Toch inspireerde dit de thuisploeg niet om beter te gaan spelen. Colson probeerde het dan maar vanop afstand maar Otte redde prachtig diens kanonskogel.

Nzinga en Djawadi hadden nog de kans op de winninggoal maar misten en Nwadikwa kwam nog dicht bij een doelpunt, na een Messiaense dribbel. Aan de overzijde ontsnapte SK aan een strafschop na een trekfout van Nwadikwa.

43' Bongiorno (1-0)
47' Teirlinckx (1-1)

Teirlinckx (2), Dellevoet (1), Nzinga (1)

Rode Kaart:
Michel Goffin Fernandez (2x geel)

Ploeg: Ploeg: Otte, Lambrecht (75' Djawadi), Dellevoet, Nwadikwa, Van den Bossche (75' Bonanno), Teirlinckx, Aalhoul, Pieyns, Goffin Fernandez, Nzinga en Van Belle