KVC SINT ELOOIS WINKEL SPORT - KLSK
Sint-Eloois-Winkel Sport SK Londerzeel

Nipte zege voor bleke kampioen

SK heeft seizoen 2018-2019 afgesloten met een 1-0 nederlaag bij nieuwbakken kampioen Winkel Sport. Toch eindigt blauw-rood nipt in de linkerkolom met 40 punten. Weinig volk en sfeer voor aanvang van de wedstrijd bij de kersverse kampioen uit Sint-Eloois-Winkel, die dit seizoen alle thuiswedstrijden diende te spelen op het veld van Gullegem wegens werken aan het eigen Sportpark Terschueren. Het overlijden van oud-voorzitter Hedwig Vansteenkiste afgelopen zaterdag zette dan ook een domper op de vieringen.

SK, waar Otte nog eens in doel mocht staan, begon met goede intenties aan de partij. In de aanvangsfase waren er zelfs 2 uitstekende kansen om de score op te openen, maar noch Pieyns noch Nzinga kwamen tot scoren. Pas halverwege de eerste helft kwam de mak gestarte thuisploeg enkele keren gevaarlijk opzetten, maar Otte was telkens alert en ook ook Youla (ex-Lokeren en ex-Anderlecht) kon niet binnenkoppen. Even voor rust dreigde Winkel nog via Munoz maar Otte pareerde de kopbal van de Spaanse spits. Er was vlak voor het rustsignaal ook nog een hard schot van Goffin, gepakt door de thuisgoalie. Rust 0-0.

Vijf minuten ver in de tweede helft kreeg SK dan nog dé kans op de score te openen. Doorsteekballetje Aahloul naar Nzinga die alleen op de keeper doorging, maar Toto kon Dhoest niet verschalken. Winkel imponeerde zeker niet, maar dreigde nog enkele keren met de kop via Vanhaeren en Youla. Tien minuten voor het einde was het wel raak. Desorganisatie achteraan bij SK en Munoz Herrera kon ervan profiteren. SK kon daarna geen vuist meer maken. Voor de tweede keer dit seizoen verloor SK dus met het kleinste verschil van een dodelijk efficiënt Winkel Sport.

Het seizoen 2018-2019 zit er nu op. Na een desastreuze start herpakte de ploeg van coach Hilaerts zich, met een mooie 8ste plaats als eindresultaat.

80' Munoz Herrera

De Groodt (2)

Ploeg: Otte, De Groodt, Dellevoet, Nwadikwa, Criel (55’ Lambrecht), Teirlinckx, Pieyns (87’ Van den Bossche), Van Belle (87’ Bonnano), Goffin Fernandez, Aahloul, Nzinga