KLSK - EENDRACHT AALST
SK Londerzeel Eendracht Aalst

Team SK verdiende beter

Na de mooie prestatie op het veld van Geel, afgesloten met een klinkende 1-3 overwinning, was het uitkijken naar de bevestiging voor eigen publiek. Jammer genoeg is het ook deze keer niet gelukt om de maat te nemen van een stug voetballend E. Aalst. Het voetbal was meer dan degelijk maar in de zone van de waarheid gaf SK vaak niet thuis. Er volgen nu 3 aartsmoeilijke wedstrijden met verplaatsingen naar Hoogstraten en Spouwen-Mopertingen en de vooruitgeschoven wedstrijd tegen Diegem. Daarin moeten nog een aantal punten worden gepakt om toch met een ietsjer gerust gemoed de feestdagen aan te kunnen vatten.

Het eerste gevaar kwam van de thuisploeg: het schot van De Groodt zoefde nipt naast. De reactie van de bezoekers mocht er zijn en meteen stond ook het openingsdoelpunt op het bord. De Kuyper trapte een voorzet van Razzi tegen de touwen (0-1). De thuisploeg bleef combineren -het zou de rode draad zijn door de wedstrijd- maar in de zone van de waarheid liep er wel altijd iets mis. Tarfi en Caignau zetten een secure doelman Devriendt aan het werk. De Ajuinen waren gevaarlijk via De Neve. net voor het halfuur kwam de thuisploeg langszij. Een schot van de mee opgerukte Nwadikwa werd afgeblokt en de goed gevolgde Sarr trapte de rebound tegen de netten (1-1). Een schot van alweer Nwadikwa werd opnieuw afgeblokt maar deze keer ging de rebound van Tarfi niet tegen de touwen. Toch kon de thuisploeg niet met een gelijke stand de kleedkamers opzoeken. Na een onnodige fout van Teirlinckx kreeg Eendracht een vrije trap en Van den Eynde schilderde die enig mooi in doel (1-2).

De 2de helft was aangenaam tot volgen met de nodige spankracht, als wat de voetballende kwaliteit wat minder. De Groodt zag zijn kopbal gered door Devriendt en aan de overzijde pakte Clepkens in twee tijden een schot van De Neve. Halfweg de tweede helft werd de bezoekende verdediging een enkele maal uit verband gespeeld maar de volledig vrijstaande Sarr treuzelde veel te lang om af te werken. SK gooide nog een ultiem eindoffensief in de strijd met bezoekende doelman Devriendt in een glansrol. In de blessuretijd ranselde hij nog een kopbal van De Groodt vanonder de lat.

De Ajuinen winnen na de wedstrijd om de Croky Cup nu ook de heenwedstrijd in de competitie.

6' De Kuyper (0-1)
26' Sarr (1-1)
37' Van den Eynde (1-2)

Teirlinckx (2), Sarr (1)

Ploeg: Clepkens, Caignau (68' Aalhoul), Nwadikwa, Dellevoet, De Groodt, Teirlinckx (80' Figys) , Goffin Fernandez, Sterckx, Pieyns (50' Laurent), Tarfi, Sarr.