RC Hades Kiewit Hasselt       SK Londerzeel   Competitie

EENDRACHT AALST - KLSK
Eendracht Aalst SK Londerzeel

Onthoofd SK kan geen punten rapen in het Pierre Cornelisstadion

SK is er niet in geslaagd om punten te oogsten in het Pierre Cornelisstadion. Trainer Geys had immers af te rekenen met een te groot aantal afwezige spelers en dat liet zich gevoelen. Doelman Roef en Vergeylen waren gekwetst. Kapitein Dellevoet was ziek en Van der Vreken en Daeseleire ontbraken wegens schorsing. Roy Mauro, zaterdag nog ziek te bed, speelde uiteindelijk wel maar slechts op halve kracht. Zo begonnen Oulad en Deltour aan de partij en startte SK met een onuitgegeven verdediging.

De wedstrijd kon niet slechter beginnen voor SK dat al na een handvol minuten al op achtervolgen was aangewezen. Mauro kreeg een bal niet onder controle en Van den Eynde trapte de 1-0 tegen de netten. Toch was SK niet aangeslagen en kon al vrij snel de bordjes in evenwicht brengen. Papi werd op rechts mooi gelanceerd en legde panklaar voor Van Kruijssen die zijn 11de van het seizoen voorbij Van Gerven trapte (1-1). De Kegel met een voorzetschot naast en aan de overzijde Geenens met een identieke fase, zorgde nog voor enig doelgevaar. Toch gingen de Ajuinen met een kleine voorsprong de rust. Bij een hoekschop van Geenens verloor iedereen de jonge Verkerken aan de 2de paal uit het oog en de 2-1 was een feit.

In de tweede helft drukte Eendracht door en SK kreeg het moeilijk om nog in het spel te komen. De Coninck miste voor open doel een dot van een kans. De Aalsterse trainer greep in en bracht aanwinst Panneel in het team. Het bleek een gouden zet. Bij alweer een hoekschop kon Deltour niet bij de bal en Panneel wel. Het resultaat liet zich raden. 3-1 voor de thuisploeg en boeken toe. Mbaye probeerde de ver uit zijn doel staande Deltour nog te verrassen met een verre lob. Van Gerven redde nog een lage schuiver van Van Kruijssen maar de laatste kansen van de partij waren voor Panneel - raar dat die op de bank zat -. Eerste trapte hij nog naast en in de slotminuten zorgde Deltour met een geweldige parade op een schot van Panneel dat de 4-1 van het bord bleef.

SK kan volgende week toch weer een aantal spelers recupereren in de thuismatch tegen City Pirates.

3' Van den Eynde (1-0)
9' Van Kruijssen (1-1)
35' Verkerken (2-1)
57' Panneel (3-1)

Ploeg: Deltour, Van den Bogaert, Mauro, Oulad (86' Van der Jeught), De Kegel, Meseure, Pieyns (Gake), El Yazidi, Hermans (66' Oliseh), Van Kruijssen, Manuel.

13 K. Berchem Sport 2004 39

Zaterdag, 23 Maart 2024