KLSK - KLSK
SK Londerzeel City Pirates Antwerpen

Sterk City Pirates zet SK een neus

Een sterk en vinning City Pirates heeft in een knappe tweede helft de maat genomen van een matig SK. In een voor SK dramatisch derde kwart van de match scoorden de Piraten maar liefst drie keer en pakten verdiend de drie punten mee naar Merksem.

Na de hoopgevende prestatie op het veld van Bochtolt had SK een zware kluif aan de Antwerpenaars die vorige week thuis nog de boot in gingen tegen Pepingen-Halle. Wilms zorgde voor de eerste dreiging en even later was het wel bingo. El Mokadem vloerde Roef in de verste hoek (0-1). De reactie van de thuisploeg kwam er een tiental minuten na het openingsdoelpunt. Van der Veken kopte een voorzet van Laureys voorbij doelman Verbist (1-1). De van Berchem overgekomen Bas Saillart zag een voorzetschot nipt over de dwarsligger vallen. Laatste wapenfeiten uit de eerste helft waren 2 afgekeurde doelpunten wegens buitenspel en een aan elke kant van Saillart en Yildiz. Rust 1-1

Wie dacht dat SK dit varkentje na de rust wel zou wassen, kwam bedrogen uit. In een handvol minuten liepen de Antwerpenaars uit tot 1-3. Een haakfout op El Mokadem zorgde voor een strafschop en El Mokadem zorgde zelf voor het omzetten van de strafschop, zijn 2de goal van de avond. Enkele minuten later schilderde Truyzelaere een vrijschop enig mooi over de muur en buiten het bereik van Roef in de winkelhaak (1-3), de genadeslag voor de thuisploeg. Nog voor het uur sneed Ugoh door de Londerzeelse verdediging op weg naar de 1-4, maar doelman Roef zorgde met een reuzesave voor verder onheil. SK kon nog eens dreigen via de ingevallen Taqi die een één-twee met Van der Veken, nipt naast besloot. Dan deed Van Cauwenberg aan de overzijde beter en zette de 1-4 op het bord. Roef redde nogmaals een verdiend doelpunt van - voorlijn op zijn eentje - Ugoh. Taqi frommelde nog de 2-4 voorbij doelman Verbist en aan de overzijde pakte Roef alweer uit met een schitterende parade en hield El Mokadem van zijn derde van de avond. SK dreigde nog wel vanop afstand maar aan de score veranderde niks meer.

8' El Mokadem (0-1)
19' Van der Veken (1-1)
49' El Mokadem (1-2)
53' Truyzelaere (1-3)