Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/Site_2014/Images/IMG/RingTV.png'
KLSK - Lommel
KLSK Lommel United

SK verdiende véél meer

SK is op een eervolle manier uitgeschakeld in de 5de ronde van de Croky Cup. De vice-kampioen had verlengingen, veel geluk en een superieure doelman Thoelen nodig om de poort naar de volgende ronde open te beuken.

Het leken wel profetische woorden in onze voorbeschouwing: "In voetbal is alles mogelijk" en zo geschiedde. Het SK van trainer Van den Steen stond er vanaf minuut één en was allerminst onder de indruk van het team van trainer Bart De Roover, dat vorig seizoen in 2de klasse enkel door kampioen STVV werd voorafgegaan. Dikke pluim dus voor trainer Van den Steen en zijn boys die een glansprestatie neerzetten. Getuige hiervan was het feit dat de Lommelse supporters SK, bij de uitloopronde, op een sportief en uitbundig applaus trakteerden. Conclusie: deze ploeg is klaar voor de competitie en zal, als het zo speelt, een te duchten tegenstander worden.

De eerste mogelijkheid van de wedstrijd was voor de bezoekers. Een poging van Deville verdween via het been van Pavlou over de lat. Lommel-United controleerde maar de beste kans was voor SK. Jules Vits zette twee man in de wind en trof de paal. Vangrunderbeek en Vits konden niet besluiten.

In de tweede helft was het wachten tot het uur voor enige opwinding. Van Eyk kopte slim door in de loop van Vangrunderbeek die door Carvalho dos Santos werd gepakt. Iedereen verwachtte de verdiende strafschop maar scheidsrechter Vinche legde de bal net voor de grote rechthoek. Zijn hand verdween ook in de achterzak en de Lommelse middenvelder werd uitgesloten. SK probeerde het met enkele vrijschoppen langs Vits en Rijmenams, zonder resultaat. Invaller Bertjens vlamde over de kruising, meteen het laatste wapenfeit binnen de reglementaire speeltijd.

Verlengingen dan maar ... Al vrij snel leken de bezoekers op rozen te zitten na mistasten in de Londerzeelse verdediging. Topschutter Bertjes werkte beheerst af (0-1). Toch leek SK niet van slag, knokte zich terug in de wedstrijd en beet zich opnieuw vast in de tegenstander. SK dreigde langs Dellevoet en Rijmenams. Het moment voor doelman Thoelen om zich in de kijker te spelen. Hij hield tot enkele malen toe de thuisploeg van een verdiende gelijkmaker. Hij redde met een ultieme reflex een deviatie van Rijmenams en ranselde een plaatsbal van M'barki uit de winkelhaak. Daartussen had hij meeval toen een poging van M'barki tussen zijn benen bleef steken. Rijmenams trapte, knap voorbereidend werk van M'barki en Van den Winckel, nipt naast.

Zo kreeg het beste paard uiteindelijk de haver niet maar toch kan SK trots zijn op deze prestatie met het oog op de match van woensdag tegen KM Torhout.

94' Bertjens (0-1)

Stoclet, M'barki

Rode Kaart:
Carvalho dos Santos (LU)

Ploeg: Van der Taelen, Van den Broeck, Dellevoet, Van den Winckel, Degroodt (107' Nwadikwa), Pauwels (96' Christiaens), Stoclet, Vangrunderbeek (79' M'barki), Rijmenams, Vits en Van Eyk.

Voor het wedstrijdverslag van RingTv kan u hier klikken.RingTV