Bocholter VV       SK Londerzeel   Competitie

KLSK - FC DENDER EH
SK Londerzeel FCV Dender EH

Sander Van Eyk nekt ex-ploeg

Eén rake buffelstoot van Sander Van Eyk was voldoende voor de volle buit. Een zege die op basis van een sterke wedstrijd verdiend is te noemen. Na de zege tegen Oudenaarde pakt SK nu ook de scalp van leider Dender en behaalt daarmee een 18 op 21. Faut le faire! De gestage opgang in het klassement wordt daarmee verder gezet.

Cedric Dellevoet kwam terug uit schorsing waardoor Vits op de bank startte. Veel spankracht in de eerste helft maar van echte doelkansen was er geen sprake. Van der Taelen pakte een kopbal van topschutter Casagolda. Met de rust in zicht kwam de leider toch eens dreigen via Terki en opnieuw Casagolda. Aan de overkant trapte Rijmenams naast. Rust 0-0

Bij het begin van de tweede helft “ontplofte” de wedstrijd. Van der Taelen hield Casagolda van een loepzuiver doelpunt. Voor de rest verdween Casagolda samen met spitsbroeder Dimbala in de zak van Nwadikwa en Van den Winckel. De reactie van de thuisploeg mocht er zijn. Doelman Santos Pravos schroeide zijn vingertopper aan een pegel van Dellevoet, Van Eyk trapte de rebound aan de verkeerde kant van de paal. Bij de volgende snelle aanval van SK kwam Dellevoet een fractie te laat om een voorzet van Rijmenams binnen te glijden. Het vuur zat in de wedstrijd. Mbarki besloot naast, Van Eyk kopte een voorzet van Pauwels over en Degroodt zag een voorzet bijna binnenwaaien. Al SK wat de klok sloeg… De leider kon nog even dreigen langs Terki op vrijschop. Casagolda trapte nog over. Bij de volgende Londerzeelse aanval redde Santos Pravos een vlam van Rijmenams. Even later was het wél bingo. Rijmenams zette voor, Van Eyk kwam goed voor zijn man en kopte tegen de netten (1-0). Loon naar werken voor de thuisploeg. Dender moest nu komen maar de Londerzeelse wilskracht om te winnen, haalde de bovenhand. In het slot van de wedstrijd viel doelman Van der Taelen nog uit en diende vervangen te worden door Gertjan Verhoeven.

Na de wedstrijd een balende trainer Thierry Pister die het als volgt verwoordde “Dit was voor ons vandaag een topper die we moesten winnen, maar het was allemaal niet goed genoeg. Volgende week thuis tegen Eendracht Aalst zal het heel anders moeten en vooral veel beter…” De smiley van de week was er voor trainer Van den Steen.

72’ Van Eyk (1-0)

Ploeg: Vander Taelen (87’Verhoeven), Van den Broeck, Van den Winckel, Nwadikwa, Degroodt, Stoclet, Dellevoet, Rijmenams, Pauwels, M’barki (81’ Christiaens), Van Eyk

15 K. Berchem Sport 2004 39

Zaterdag, 13 April 2024
Fc Wezel Sport4 - 1K. Berchem Sp. 2004
Rc Hades Kiewit2 - 2Lyra-Lierse Berlaar
Belisia Bilzen Sv4 - 2K.Rc Mechelen
Kvc Lille United0 - 1Bocholter V.V.
Tempo Overijse0 - 1Sp. Hasselt
Fc Lebbeke1 - 1Jong Kv Mechelen B