K RUPEL BOOM FC - KLSK
Rupel Boom SK Londerzeel

Steenbakkers veel te sterk voor SK

Net als in de heenwedstrijd heeft SK ook nu weer geen punten kunnen pakken tegen het sterke team van trainer Urbain Spaenhoven. De Boomse nieuwkomer Jason Adesanya, scoorde net als vorige week, twee keer. Voor SK is het de eerste nederlaag in 5 wedstrijden.

SK kon het goede uit de vorige wedstrijd jammer genoeg niet doortrekken. Terwijl er bijna nergens op vijvers mag geschaatst worden, kon dit in het Boomse Parkstadion wel en het waren de gastheren die de beste schaatsers waren. De gasten hadden duidelijk veel meer problemen met de staat van het veld en konden bijna nooit hun wil opdringen aan de blauw-zwarten. De eerste Boomse kans was voor Adesayna, maar zijn kopbal was niet goed gekadreerd. De thuisploeg probeerde het vooral vanop afstand. Sulmon had dan ook heel wat werk. Munoz Herrera trapte op de knuisten van Sulmon en ook Lodders probeerde het vanuit de tweede lijn. Wanneer uitblinker Yannick Put mocht aanleggen was Sulmon er aan voor de moeite (1-0). SK creëerde geen enkele doelwaardige kans in de hele eerste helft. Doelman Jef Snyders had dan ook meer werk met zich warm te houden dan met Londerzeels doelgevaar.

Ook in het begin van de tweede helft dreigde de thuisploeg vanop afstand en Sulmon werd meermaals op de proef gesteld. Iets over halfweg kreeg SK een eerste en enige bal tussen de palen. Snyders pakte een omhaal van Dellevoet. Het laatste kwart van de match was er voor de bezoekers teveel aan. Plots zorgde de inbreng van Laureys dat het gevaar van alle kanten kwam. Laureys werd afgestopt door doelman Sulmon, maar even later stond de dubbele voorsprong wel op het (fictieve) scorebord. Mertens bediende Adesanya en die zette Sulmon op het verkeerde been (2-0). Sulmon zorgde nog voor een superredding op een pegel van Laureys en Put vlamde op de dwarsligger. Van Eyk kreeg aan de overzijde nog één kans maar trapte onbesuisd over. Adesanya trapte, op aangeven van Laureys, de 3-0 tegen de netten.

33' Put (1-0)
72' en 86' Adesanya (2-0) en (3-0)

Stoclet (3)

Ploeg: Sulmon, Van den Broeck, Snoeys, Van den Winckel, Cloetens, Stoclet, Rijmenams (79' Oneyka), Luyckx (84' De Boeck), Dellevoet, Lkoutbi (54' Vits) en Van Eyk