SCT MENEN - KLSK
SCT Menen SK Londerzeel

Duo Van Belle - Nzinga breekt de ban

Trainer Hilaerts heeft op het veld van Menen (met ex- SK'er Greg Mahau in de basis) ook gekozen en wel voluit voor de aanval in een offensieve 3-5-2 bezetting. Het leverde na de 4 opeenvolgende nederlagen een ronduit verdiende eerste driepunter op. De opluchting was na de wedstrijd dan ook enorm.

Coach Steven had zijn plannetje goed klaar bij aanvang: Van Belle en Nzinga voorin als speerpunten, Spanoghe en Lambrecht op de flanken en een driemansverdediging Nwadikwa, Dellevoet en jawel Oli Degroodt als buffer voor doelman Otte. En ja, het werkte ... SK trok van meetaf in de aanval en iedereen droeg zijn steentje bij. SK moest de eerste kans nog aan de thuisploeg laten die voor de rest weinig klaarmaakte en daar zat een steengoed SK voor veel tussen. Van Belle, die zijn beste wedstrijd in het shirt van SK speelde, zette voor maar niemand was gevolgd. Aalhoul zette voor en Van Belle kopte over en ook Degroodt kon nog eens dreigen op vrijschop. Halfweg de eerste helft sloeg het koningskoppel dan toe: Nzinga zag zijn voorzet binnen- gekopt door Van Belle (0-1). Iets over het halfuur mocht Dellevoet, na voorafgaand handspel, op strafschop de voorsprong verdubbelen (0-2). Net voor de rust kon de thuisploeg via een goed gevolgde Meulenyzer milderen tot 1-2, meteen de ruststand.

Na de koffie toch een sterker Menen en op sommige momenten was het dan ook fameus nagelbijten. Bij de thuisploeg probeerde Buysse (ex Club Brugge) het laken meer naar zich toe te trekken, maar de aanvallen werden door een secure SK-verdediging, met een sublieme Degroodt, vakkundig de nek omgewrongen. Op het uur sloeg de tandem Van Belle - Nzinga weer toe. Deze keer was de assist van Nick en Toto stifte het balletje netjes over de thuisdoelman (1-3). Toch sloop de thuisploeg weer dichter via een strafschop van Cardon (2-3). Aan de overkant had SK een reuzekans om de score op te drijven maar Diakhité besloot zelf in plaats van de vrijstaande Aalhoul aan te spelen. De geel-zwarten zetten hun eindoffensief in maar SK hield stand. Een grote opsteker met het oog op de derby van zondag tegen Diegem Sport.

22' Van Belle (0-1)
33' Dellevoet (0-2) op pen
40' Meulenyzer (1-2)
60' Nzinga (1-3)