Bocholter VV       SK Londerzeel   Competitie

0 - 0  14 april 2024

KRC HARELBEKE - KLSK
Harelbeke SK Londerzeel

Derde uitzege op rij voor subliem SK

Scoren en laten scoren: Nick Van Belle deed het allebei in het Forestierstadion. De Londerzeelse spits was de resultaatbepaler met 2 assists en 1 doelpunt, maar de pluim gaat naar het hele team onder leiding van een supersterk centraal duo Dellevoet/ Nwadikwa. De Harelbeekse spitsen hadden niks, maar dan ook niks in de pap te brokken. Dat resulteerde in het betere pak- en plukwerk voor Jasper Otte.

De wedstrijd kon niet beter beginnen voor de bezoekers. Degroodt kopte een hoekschop in het pak en Van Belle bediende de volledig vrijstaande Nwadikwa. Trapte Nwadikwa in de opwarming nog een paar tegen het kruishout, dan ramde hij er deze bal wel fraai in, voorbij een kansloze doelman Thieren. (0-1). Nog voor de thuisploeg het goed en wel besefte stond het 0-2. Van Belle stuurde Nzinga in het straatje en de straaljager was niet meer bij te houden voor zijn bewakers en deponeerde, voorbij doelman Thieren, tegen de touwen. Het thuispubliek werd er zowaar stil van. SK dicteerde de wet en speelde zijn sterkste helft van dit seizoen. Kansen en mogelijkheden te over om de score op te drijven, kwamen er met de vleet. Aalhoul trapte eerst nog wild over. Bij een knappe één-twee beweging van Lambrecht en Nzinga, kopte Van Belle de voorzet van Lambrecht aan de verkeerde kant van de paal. Een kanonskogel op vrijschop van Dellevoet sloeg alweer te pletter tegen de kruising en Van Belle besloot de rebound op de paal. Geluk voor de thuisploeg. Eén kansje toch ook voor de thuisploeg maar Otte wist makkelijk raad met het schot van De Rechter. Op slag van rust viel het nekschot voor de thuisploeg. Doelman Thieren weerde een pegel van Nzinga af en deze keer kende Van Belle geen genade (0-3).

De thuisploeg probeerde in het begin van de tweede helft de rug te rechten met wat steriele druk maar een ijzersterke Londerzeelse verdediging had geen kind aan de lokale aanvallers. Er gebeurde dan ook niet zo veel meer, maar de supporters werden in de eerste helft al serieus verwend. Een vrijschop van Dellevoet werd gepakt door Thieren en een schot van Bonanno ging over. De Rechter (beste man bij de thuisploeg) trapte een vrijschop naast.

1' Nwadikwa (0-1) 16' Nzinga (0-2)
45' Van Belle (0-3)

Gele Kaart:
Pieyns (3)

Ploeg: Otte, Lambrecht, Dellevoet, Nwadikwa, Degroodt, Teirlinckx, Aalhoul , Bonanno (67' Van den Bossche), Pieyns (89' El Maimouni), Nzinga (86' Criel), Van Belle

15 K. Berchem Sport 2004 39

Zaterdag, 13 April 2024
Fc Wezel Sport4 - 1K. Berchem Sp. 2004
Rc Hades Kiewit2 - 2Lyra-Lierse Berlaar
Belisia Bilzen Sv4 - 2K.Rc Mechelen
Kvc Lille United0 - 1Bocholter V.V.
Tempo Overijse0 - 1Sp. Hasselt
Fc Lebbeke1 - 1Jong Kv Mechelen B